Leistin Leipomo

Leistin Leipomo siirtyi sujuvasti pilvipohjaiseen kassaratkaisuun

Kotkalainen Leistin Leipomo on tarjonnut suussa sulavia herkkuja jo vuodesta 1955.

Kassaratkaisuna heillä oli perinteinen nappulakassa sekä irrallinen maksupääte. Myynnin jatkuvasti kasvaessa uutta integroitua järjestelmää oli mietitty jo pitkään. Toiveena oli, että uusi järjestelmä mahdollistaisi nopeat myyntitapahtumat, tuotteiden ja hintojen nopean muokkauksen sekä kassojen myyntidatan saamisen keskitetysti yhdestä paikasta. Kosketusnäyttö oli käytön sujuvuuden kannalta myös vaatimuslistalla. Samalla olisi hyvä hoitua myös tietojen tallennus pilveen, josta voitaisiin hallita koko järjestelmää keskitetysti sekä seurata myyntiä reaaliaikaisesti.

Kartoitusvaiheen jälkeen tähän tarpeeseen todettiin parhaaksi Casion V-R200 -sarjan kassa pilvitoiminnoilla ja lähitukisopimuksella. Asiantuntijamme lähtivät rakentamaan järjestelmää tältä pohjalta sovitun aikataulun mukaisesti.

Tekninen käyttöönotto ja henkilökunnan käyttökoulutus sujui mutkattomasti. Tuotantokäyttöön päästiinkin jo käyttöönottopäivänä. Tukipalvelu hoidetaan lähitukena sekä järjestelmän omin etätyökaluin. Sisäverkko päivitettiin samalla vastaamaan uusia teknisiä vaatimuksia.

”Maksupäätteiden kassaintegrointi on tehostanut toimintaa erityisen paljon ja lyöntivirheet ovat poistuneet lähes kokonaan.”

Ensimmäisten käyttöviikkojen aikana tehtiin hienosäätöjä ja tarjottiin lisäkoulutusta vaadituin osin.
Yrittäjä Antti Muuri toteaa, että kassaratkaisu sekä sen pilvipalvelu ovat toimineet hyvin. Maksupäätteiden kassaintegrointi on tehostanut toimintaa erityisen paljon ja lyöntivirheet ovat poistuneet lähes kokonaan. Erityiskiitosta tulee lähituen viiveettömästä tavoitettavuudesta myös ”virka-aikojen” ulkopuolella. Järjestelmän hinta-laatusuhdetta hän pitää hyvänä.