Custom Styles    
Kahvila Majurska

Kahvila Majurska – uusi moderni kassajärjestelmä

Kahvila Majurska sijaitsee Lappeenrannan Linnoituksessa, historiallisten vallien ja vehreiden puiden sylissä. Kahvilan omaleimainen interiööri ja kodikas tunnelma on tullut rakkaaksi sekä kaupunkilaisille että vieraille ympäri maailman. Majurskassa leivotaan taidolla ja tunteella sekä palvellaan vieraita suurella sydämellä.

Kahvila otti käyttöön syksyllä 2020 käyttöön uuden Casio V-R200 -kassajärjestelmän. Saimme mahdollisuuden haastatella kiireistä yrittäjää, Arja Ylä-Outista, työn aherruksen keskellä ja tartuimmekin heti tilaisuuteen

Miksi vanhaa kassajärjestelmää lähdettiin päivittämään?

– Kahvilassa oli vain peruskassakone, joka alkoi tulla tiensä päähän. Uusi tarvittiin siis joka tapauksessa. Samalla näimme järkeväksi siirtyä sähköiseen taloushallintoon. Kassajärjestelmän valinnassa oli helppo luottaa Data Group Saimaan asiantuntemukseen.

Mitä haasteita saatiin uudella järjestelmällä ratkaistua?

– Uuden järjestelmän myötä siirryttiin nykyaikaan. Kokonaisvaltainen taloushallinnon uudelleen järjestely on tuonut yrittäjän työhön uusia mahdollisuuksia. Aikaa säästyy niin yrittäjän kuin kirjanpitäjänkin konttorissa.

Miten päivitys uuteen järjestelmään onnistui?

– Etukäteen jännitti aika kovasti, miten saamme kaiken onnistumaan. Kahvila on joka päivä auki eli kaikki piti saada kerralla maaliin. Jerry hoiteli ohjelmoinnin ennakkoon ja teimme yhdessä viimeisen silauksen kahvilassa käyttöönottopäivän aamuna.

Miten käyttökoulutus henkilökunnalle onnistui?

– Henkilökunnan käyttökoulutus hoitui hienosti. Tutustuimme ennakkoon laitteen ja järjestelmän käyttöohjeeseen ja teimme koekäytön Jerryn ohjauksessa. Mitään varsinaisia ongelmia ei ollut ja pieniin pulmatilanteisiin saimme heti apua häneltä.

Onko tuotteiden ja hintojen päivitys helppoa?

– Päivitys on helppoa.

Millä tapaa henkilökunta on ottanut uuden järjestelmän vastaan?

– Uusi järjestelmä on kovasti henkilökunnan mieleen. Helppous innostaa.

Onko maksupäätteen integrointi kassaan tehostanut kassamyynnin toimintaa?

– Integrointi on nopeuttanut kassamyyntiä suuresti. Ylimääräisten näppäilyjen poistuminen on näin korona-aikana tosi iso plussa.

Data Group Saimaa kiittää haastattelusta ja toivottaa hyviä myyntejä!